EPO zet medewerker op één met hoogwaardig onderhoud gebouwen

Kantoor en commercieel, vastgoedonderhoud

European Patent Office en Rendon; een relatie die is uitgegroeid tot een duurzaam partnership. Al in 2010 koos European Patent Office (EPO) voor Rendon als partner voor vastgoed onderhoud (planmatig en service). En op basis van 100% tevredenheid vanuit EPO heeft Rendon nu een contract tot minimaal 2025.

Sturen op klanttevredenheid

EPO is een internationale organisatie waar veiligheid, gezondheid en kwaliteit zeer hoog in het vaandel staan. Ons vaste team weet de weg en is een prettig aanspreekpunt voor de medewerkers. We zorgen voor betrouwbaar onderhoud en als er een probleem is, lossen we dat allereerst op door dienstbaar te zijn. Het is ontzettend fijn dat onze meerwaarde ook wordt gezien door het team bij EPO. Want dat zorgt voor een positief klanttevredenheidsgesprek en een mooi vooruitzicht voor het volgende jaar.

PROJECT IN BEELD

Het doel van EPO is om de bouwkundige staat van de kantoorgebouwen op een hoog niveau te houden. EPO vroeg Rendon de service aan de gebouwgebruikers te verhogen en de overlast tijdens kantooruren tot een minimum te beperken.

Raf de Cuyper, voormalig hoofd Technische Dienst EPO: “Rendon levert binnen de gestelde tijdslijn een goed pro­duct met een minimale overlast voor onze medewerkers. Rendon werkt goed samen met de andere partijen, is proactief, serieus en oplossingsgericht.”

MJOP en KPI’s

Om snel te anticiperen op de serviceaanvragen en de overlast van de werkzaamheden te minimaliseren, zijn er het hele jaar drie vakmannen van Rendon in het gebouw. We voeren het Meerjaren Onderhoudsplan (MJOP) op basis van de gestelde Kritische Prestatie Indicatoren (KPI’s) tot op detail uit. Uiteraard houden we samen met EPO het plan ook up-to-date en geven onderhoudsadvies op basis van Total Cost of Ownership (TCO).

Medewerker op één

De werknemers van EPO staan op nummer één. Mensen maken immers je bedrijf. Het ontzorgen van de medewerkers is doorslaggevend. Daarom verkortte Rendon bijvoorbeeld de uitvoeringstijd van het plaatsen van brandwerende wanden op alle verdiepingen met acht weken. In plaats van vier maanden voerden we het werk uit in 10 weken.

Proactief onderhoud

Elke twee weken organiseert Rendon een bouwvergadering waar ook aanvragen die niet in het MJOP staan, worden besproken. EPO vroeg Rendon namelijk om proactief te handelen. Concreet vertalen we deze vraag naar twee keer per jaar een volledige controle van de bouwkundige staat van alle gebouwen en een signaalfunctie op onderhoud.

Extra aanvragen

Daarnaast komen er vanuit de technische dienst ook aanvragen die niet in het MJOP staan. Bijvoorbeeld een extra aanvraag om geluidsdichte ventilatieroosters aan te brengen die het geluidsoverlast van de bouw te minimaliseren.

Gerard Dame, projectmanager Rendon: “Oplossingsgericht denken en werken is onze kracht. Een voorbeeld is de manier waarop we de gevel van het oude hoofdgebouw waterafstotend maakten (hydrofoberen). We kozen voor een hangbrug aan dakbalken die op het dak gemonteerd zijn. Er was één gedeelte van het dak waar geen installatie op paste. Als alternatief is de hangbrug via een rope access vastgemaakt, een welbekende techniek onder abseilers. Uiteraard werden al onze werkzaamheden vooraf door een gecertificeerd bedrijf gecontroleerd om 100% veiligheid te borgen.” 

 

Foto nieuwe hoofdgebouw EPO: Ossip van Duivenbode voor European Patent Office