‘Bij Rendon heb ik een goede werk-privébalans’

In gesprek met… Charlene

Charlene Soumahu startte in 2018 bij Rendon. Eigenlijk als calculator-werkvoorbereider. Maar bij Rendon kreeg ze de kans om uit te zoeken waar haar passie écht lag. “Ik merkte al gauw dat ik veel energie kreeg wanneer ik contact met de bewoners had.” Dit is haar verhaal.

“Vijf jaar geleden maakte ik kennis met Rendon. Wat mij zo aansprak aan de organisatie? De vestiging Rendon Arkel (deze is nu gevestigd in Werkendam) bestond uit een klein team. Toen ik er startte had ik al gauw veel contact met mijn collega’s. Dit was laagdrempelig en informeel. Dat vond ik fijn. We werkten nauw met elkaar samen. Wanneer ik vragen had, kon ik altijd bij iedereen terecht. En dat kan ik nu nog steeds.”

‘Op die manier kreeg ik de kans om binnen de organisatie te doen waar mijn passie ligt’

Zoektocht naar passie

“Bij Rendon begon ik eigenlijk als calculator-werkvoorbereider. Maar tijdens de sollicitatiegesprekken spraken de vestigingsmanager, de HR-adviseur en ik af, dat ik ook mocht kennismaken met de werkzaamheden van andere functies binnen de vestiging. Op die manier kreeg ik de kans om binnen de organisatie te doen waar mijn passie lag. Daar was ik Rendon erg dankbaar voor. Ik liep met verschillende collega’s mee. Daardoor merkte ik al gauw dat ik veel energie kreeg wanneer ik contact met de bewoners had. Na een half jaar kreeg ik de rol van bewonersconsulente.

‘Mijn werkdag is telkens weer anders’

Bewonersconsulente

“Hoe mijn werkdag eruit ziet? Die is telkens weer anders! Als bewonersconsulent ben ik de schakel tussen de bewoners, de opdrachtgever en de onderaannemers. In de ochtend bel ik vaak met bewoners. Met hen bespreek ik de plannen die we hebben voor een nieuw project en de werkzaamheden die we willen gaan uitvoeren. Dagelijks heb ik ook veel contact met de uitvoerder en met onderaannemers (bijvoorbeeld glaszetters). Met de uitvoerder bespreek ik de planning van de onderhouds- en renovatieprojecten. Tijdens projecten ben ik de contactpersoon voor de bewoners. Bij de oplevering van een project ga ik even bij ze langs om te vragen hoe ze de projectwerkzaamheden ervaren hebben. Tot een jaar na de oplevering van het project kunnen bewoners nog contact met me opnemen. Bijvoorbeeld wanneer er schade is na het afronden van het project. Ik zorg dan dat er iemand langskomt om het probleem op te lossen.”

‘Bij Rendon krijg ik veel vrijheid om mijn dag in te delen’

Vrijheid en groeimogelijkheden

“Bij Rendon krijg ik veel vrijheid om mijn dag in te delen. Dat vind ik fijn. In drie jaar kreeg ik twee kinderen. Dankzij de vrijheid en flexibiliteit die ik krijg, kan ik hen de aandacht geven die ik ze wil geven. Zo hou ik een goede werk-privébalans. Verder denken mijn leidinggevenden veel met me mee over mijn groeipad. Volgend jaar wil ik graag een opleiding volgen, zodat ik mezelf verder ontwikkel op het gebied van bewonerscommunicatie. Ik zit hier echt op mijn plek!”

Ga jij graag aan de slag bij een organisatie die jouw ontwikkeling hoog in het vaandel heeft staan? Een bedrijf waarbij je samen met een klein en hecht team werkt aan mooie renovatie- en onderhoudsprojecten? Dan komen we graag in contact met je! Stuur een mailtje naar onze afdeling HRM: hrm@rendon.nl. Direct solliciteren? Bekijk hier de vacatures op onze website!